Tema 5: Dossier

Benvidas de novo benqueridas lectoras e lectores!

Hoxe falaremos do que se viu na clase sobre o tema 5, que versa sobre o deseño curricular. Abrimos o tema cun breve debate en minigrupos onde aclaramos o concepto de currículo, enumeramos elementos curriculares, competencias clave e establecemos os graos de concreción curricular. No meu minigurupo falamos sobre as cuestións mencionadas ordenadamente, cada unha daba a súa opinión, engadía nova información ou corrixía a que estaba errada segundo procedese. Finalmente comentamos os resultados co profesor e o resto das compañeiras/os.

En grupos diferentes, deseñamos unha tarefa onde o alumnado traballase tódalas competencias clave: os estudantes deberán organizar a festa de fin de curso e traballarán tódalas CC:

CL

mediante debates para a escolla da temática, elaboración das invitacións…

CMCCT

elaboración e xestión dun orzamento para mercar decoración e comida.

CD

elaboración e envío de invitacións á festa en formato electrónico.

CAA

investigación sobre os costumes e comidas dun país para unha posta en común.

CSC

alumnado organizado en comités, deberán falar entre si para poñer en común as decisións tomadas.

CSIEE

facer realidade as ideas da festa.

CCEC

temática baseada nalgún país de fala inglesa, a comida e as decoracións deberán ir acordes coa temática.

Finalmente traballamos co Kahoot en dúas ocasións diferentes: a primeira de forma individual e a segunda en equipo. O certo é que facer Kahoots a min nunca me resultou cómodo, e malia obter bos resultados e rematar no podio en ambas ocasións, sentía moita presión por errar nas miñas respostas. Isto pode ser debido a que son unha persoa moi pouco competitiva e algo tímida, polo que non me atopo a gusto nese tipo de situacións. Mais debo recoñecer que o Kahoot realizado en pequenos grupos foi moitísimo máis levadeiro ca o individual, como podíamos falar e debater as respostas, non sentía tanta presión nin tanta inseguridade polo medo a ser xulgada.

Por último dicir que malia os meus sentimentos con respecto ós Kahoot, é certo que aprendín moito coa realización das mesmas pois con cada resposta o profesor aclaraba os conceptos, deste xeito, nas seguintes rondas era máis doado avanzar.

Para este tema realizamos dúas presentacións, sempre traballando por equipos e adquirindo coñecementos de forma cooperativa entre as compañeiras e compañeiros. A primeira delas, foi traballada en pequenos grupos que se especializarían nunhas ensinanzas concretas. No meu equipo traballamos sobre o currículo das linguas estranxeiras na Formación Profesional, pero outros grupos traballaron tamén sobre a ESO e o bacharelato. Nestas presentacións debíamos avaliar mediante unha rúbrica o traballo das compañeiras doutro grupo, aspecto moi salientable e complicado. Non resulta nada doado avaliar ás túas compañeiras de clase de forma obxectiva, pero cunha rúbrica resulta algo máis asequible.

A segunda presentación que realizamos versou sobre a EOI e empregando un método cooperativo conseguimos abarcar un temario moi amplo mediante a distribución dos diferentes puntos a cada persoa.

Gustaríame concluír dicindo que o emprego de metodoloxías cooperativas ou grupais son moi útiles, podes abarcar moita materia en pouco tempo e permitir que sexa o propio alumnado quen protagonice a súa propia aprendizaxe.

Espero que vos gustase esta entrada. Ata a próxima!

Comentarios

  1. Ola Paula!
    Primeiro quería dicirche que me encanta a idea que tivestes para que o alumnado traballe todas as competencias clave, a verdade e que non se me ocorrera esa tarefa e creo que me parece unha idea estupenda que ademais motiva ao rapaces xa que a todos lles gusta a festa. Por outro lado, comparto contigo a opinión sobre o Kahoot! e como tamén comentei noutros blogs, creo que é unha ferramenta coa que temos que ter coidado xa que tanto pode gustar como non. Na miña opinión, a mellor forma de empregala é como fixemos a segunda vez na aula, facendo mini-equipos, desta forma o alumnado poderá axudarse é non se sentirán tan avergonzados se fallan. Un saúdo.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Boas, María!
      Moitas grazas polo comentario. :)
      Si, opino o mesmo, cómpre ter coidado ó empregar este tipo de ferramentas, temos que mirar polo benestar do alumnado para non provocar que rexeiten ou se sintan a desgusto na materia. Por iso penso que traballala de forma colaborativa, coma ti ben dis, é a mellor forma de empregala.
      Saudiña! :)

      Eliminar

Publicar un comentario

Publicacións populares